Snelheidssensoren
De BERU®-snelheidssensoren, speciaal ontworpen in samenwerking met en voor de automobielindustrie, bieden metingen van een uitstekende nauwkeurigheid.
Nauwkeurigheid en betrouwbaarheid
Deze sensoren worden gebruikt voor het exact meten van snelheden en de BERU®-snelheidssensoren bieden een oplossing voor de motorregeling (krukas, nokkenas), transmissie (aandrijvings- en krachtafnamesnelheid) en ABS-systemen (wielsnelheid).
De BERU®-snelheidssensoren zijn er in 2 varianten:
- Inductieve zender: meetmethode waarbij een spoel veranderingen meet in de magnetische stroom die wordt gegenereerd door een tand-/spleetgeometrie. De draaiende beweging van het tandwiel induceert een spanning in de spoel. Het benodigde magnetische veld wordt geleverd door de geïntegreerde permanente magneet. De wielsnelheid van de zender bepaalt de amplitude en frequentie van de geïnduceerde wisselspanning.
- Hall-zender: Het gevoelige element van de snelheidsregelaar is een statische of dynamische "Hall-IC" die de bias krijgt van een permanente magneet (achterwaartse bias). Elektronisch meetprincipe met het "Hall-effect". De "Hall" evalueert de magnetische stroomdichtheid in de hall-platen en wijst hieraan schakeltoestanden (hoog/laag) toe met een evaluatiecircuit. Als een tandwiel langs de sensor beweegt, projecteert het sensorsignaal de tandgeometrie. De signaalamplituden zijn grotendeels onafhankelijk van de snelheid en afstand van het tandwiel, wat een duidelijk voordeel is ten opzichte van inductieve systemen. Bovendien maakt de hoge integratie van de Hall-sensoren intelligente sensoren mogelijk die bijvoorbeeld zelfkalibrerende functies hebben.
VARIANTEN:
- Inductieve sensoren met en zonder permanente magneet;
- Hall-sensoren met detectie van draairichting;
- Hall-sensoren met tweedraads interface.
Gebruik onze onderdeelzoekfunctie om na te gaan welke sensor speciaal ontworpen is voor uw behoeften.
Zoek onderdelen voor een eerder geselecteerd voertuig
Motor | MotNr | Brandstoftype | Boring | Slag | Cilinders | CC | kW/PS | Aanzuiging | Kleppen |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
{{ engine.make }} {{ engine.code }} | {{ engine.tecdoc_id || "-" }} | {{ engine.fuel_type || "-" }} | {{ formatPreciseValue(engine.bore) || "-" }}mm | {{ formatPreciseValue(engine.stroke) || "-" }}mm | {{ engine.cylinder_count || "-" }} | {{ maxAndMin(engine.cc_tech_range) || "-" }} | {{ maxAndMin(engine.kw_range) || "-" }} / {{ maxAndMin(engine.hp_range) || "-" }} | {{ engine.aspiration_type || "-" }} | {{ engine.valve_count || "-" }} |
Axle tab
Onderdeelzoeker
Zoek onderdelen voor een eerder geselecteerd voertuig
Motor MotNr Brandstoftype Boring Slag Cilinders CC kW/PS Aanzuiging Kleppen {{ engine.make }} {{ engine.code }} {{ engine.tecdoc_id || "-" }} {{ engine.fuel_type || "-" }} {{ formatPreciseValue(engine.bore) || "-" }}mm {{ formatPreciseValue(engine.stroke) || "-" }}mm {{ engine.cylinder_count || "-" }} {{ maxAndMin(engine.cc_tech_range) || "-" }} {{ maxAndMin(engine.kw_range) || "-" }} / {{ maxAndMin(engine.hp_range) || "-" }} {{ engine.aspiration_type || "-" }} {{ engine.valve_count || "-" }} Axle tabUw voertuig
-
Uw motor
Motor MotNr Brandstoftype Boring Slag Cilinders CC kW/PS Aanzuiging Kleppen {{ engine.make }} {{ engine.code }} {{ engine.tecdoc_id || "-" }} {{ engine.fuel_type || "-" }} {{ formatPreciseValue(engine.bore) || "-" }}mm {{ formatPreciseValue(engine.stroke) || "-" }}mm {{ engine.cylinder_count || "-" }} {{ maxAndMin(engine.cc_tech_range) || "-" }} {{ maxAndMin(engine.kw_range) || "-" }} / {{ maxAndMin(engine.hp_range) || "-" }} {{ engine.aspiration_type || "-" }} {{ engine.valve_count || "-" }} -
Uw onderdeel