Selecteer taal

Gloeibougie met druksensor 

Geoptimaliseerde verbrandingsprestaties met behulp van de sensor en elektronica in de gloeibougie vormen de belangrijkste elementen van de opmerkelijke vermindering van uitlaatgassen die mogelijk is met de juiste druksensor-gloeibougie. 

pressure-sensor-glow-plug

BERU®-gloeibougie met druksensor:
Een vooruitstrevende oplossing voor een groene toekomst

pressure-sensor-glow-plug-packaging

De BERU®-gloeibougie met druksensor is bekroond met talloze innovatieprijzen en is ontwikkeld om aan een zeer specifiek doel te voldoen: een optimale oplossing te bieden voor de eisen die aan dieselmotoren worden gesteld in termen van deeltjesreductie. De huidige en toekomstige grenswaarden voor de uitstoot van uitlaatgassen door dieselvoertuigen vereisen een drastische vermindering van deeltjes en stikstofoxide in de cilinders.

 

Technische kenmerken

 

  • Geoptimaliseerde verbranding: de PSG-gloeibougie meet de druk in de verbrandingskamer met een geïntegreerde sensor en meldt dit aan regelelektronica van de motor.
  • Sensorprincipe: piëzo-resistief;
  • Flexibele gloeistaaf voor drukoverdracht;
  • Robuust afdichtingselement tussen lichaam en gloeielement;
  • Minuscule elektronische componenten geïntegreerd in het bovenste gedeelte van de gloeibougie;   
  • Gekalibreerd en op maat voor de klant geprogrammeerd;
  • Geïntegreerde concentrische autobougie.
psg section

1 - Bougie

2 - Hoogspanningsaansluiting

3 - Printplaat met elektronica

4 - Meetdiafragma

5 - Behuizing van de gloeibougie

6 - Pakking

7 - Gloei-element van gloeibougie 

psg pressure curves in comparison

Drukcurven in vergelijking

De volgende drukcurven tonen het verloop van een PSG-signaal en een referentiesensorsignaal in de verbrandingskamer van een testbankmotor.

Technische gegevens


Bedrijfstemperatuur:
Drukbereik:

Sensor

Elektrische voeding (Vdd):
Uitgangssignaal:
Bandbreedte:
Nauwkeurigheid:

Gloeifunctie

Stroom 60 sec:
Temperatuur na 60 sec:
Max. temperatuur:


-40 – 140°C (max. 150°C)    
0 – 200 bar (max. 210 bar)

 

5,0 V of 3,3 V
verhoudingsmetriek
0 tot 5 kHz
± 2%

 

< 10 A
> 980°C
1100°C

 

DE VOORDELEN OP EEN RIJ

Innovatief

Vooruitstrevende en technologisch geavanceerde functies en prestaties

Groen

Geoptimaliseerde verbranding resulterend in geringe uitstoot van deeltjes

Exclusief

Exclusieve en gepatenteerde BERU®-ontwikkeling 

Gebruik onze onderdeelzoekfunctie om na te gaan welke gloeibougie speciaal ontworpen is voor uw behoeften.

Zoek onderdelen voor een eerder geselecteerd voertuig

Plaat kon niet worden gevonden.

Incorrect Plate Format.

Dit veld is verplicht

Dit veld is verplicht

Vehicle lookups by plate only support passenger vehicles

Verkeerd formaat. Gelieve 17 tekens in te voeren.

VIN kon niet worden gevonden.

Dit veld is verplicht

Dit veld is verplicht

Vehicle lookups by vin only support passenger vehicles

Geen motor gevonden met code of ID.

Meer dan één motor gevonden. Verfijn uw zoekopdracht.

Motor MotNr Brandstoftype Boring Slag Cilinders CC kW/PS Aanzuiging Kleppen
{{ engine.make }} {{ engine.code }} {{ engine.tecdoc_id || "-" }} {{ engine.fuel_type || "-" }} {{ formatPreciseValue(engine.bore) || "-" }}mm {{ formatPreciseValue(engine.stroke) || "-" }}mm {{ engine.cylinder_count || "-" }} {{ maxAndMin(engine.cc_tech_range) || "-" }} {{ maxAndMin(engine.kw_range) || "-" }} / {{ maxAndMin(engine.hp_range) || "-" }} {{ engine.aspiration_type || "-" }} {{ engine.valve_count || "-" }}
Axle tab
  • Onderdeelzoeker

    Zoek onderdelen voor een eerder geselecteerd voertuig

    Plaat kon niet worden gevonden.

    Incorrect Plate Format.

    Dit veld is verplicht

    Dit veld is verplicht

    Vehicle lookups by plate only support passenger vehicles

    Verkeerd formaat. Gelieve 17 tekens in te voeren.

    VIN kon niet worden gevonden.

    Dit veld is verplicht

    Dit veld is verplicht

    Vehicle lookups by vin only support passenger vehicles

    Geen motor gevonden met code of ID.

    Meer dan één motor gevonden. Verfijn uw zoekopdracht.

    Motor MotNr Brandstoftype Boring Slag Cilinders CC kW/PS Aanzuiging Kleppen
    {{ engine.make }} {{ engine.code }} {{ engine.tecdoc_id || "-" }} {{ engine.fuel_type || "-" }} {{ formatPreciseValue(engine.bore) || "-" }}mm {{ formatPreciseValue(engine.stroke) || "-" }}mm {{ engine.cylinder_count || "-" }} {{ maxAndMin(engine.cc_tech_range) || "-" }} {{ maxAndMin(engine.kw_range) || "-" }} / {{ maxAndMin(engine.hp_range) || "-" }} {{ engine.aspiration_type || "-" }} {{ engine.valve_count || "-" }}
    Axle tab
  • Uw voertuig
  • Uw motor

    Geen motor gevonden met code of ID.

    Meer dan één motor gevonden. Verfijn uw zoekopdracht.

    Motor MotNr Brandstoftype Boring Slag Cilinders CC kW/PS Aanzuiging Kleppen
    {{ engine.make }} {{ engine.code }} {{ engine.tecdoc_id || "-" }} {{ engine.fuel_type || "-" }} {{ formatPreciseValue(engine.bore) || "-" }}mm {{ formatPreciseValue(engine.stroke) || "-" }}mm {{ engine.cylinder_count || "-" }} {{ maxAndMin(engine.cc_tech_range) || "-" }} {{ maxAndMin(engine.kw_range) || "-" }} / {{ maxAndMin(engine.hp_range) || "-" }} {{ engine.aspiration_type || "-" }} {{ engine.valve_count || "-" }}
  • Uw onderdeel